środa, 21 sierpnia 2013

Placki z cukinii i fety

Pyszne placki z sosem jogurtowo-czosnkowym. Idealny obiad na taki smutny, pochmurny dzień. Bo smaczne danie to zawsze dobry powód do uśmiechu ;). 
Przepis pochodzi stąd, prawdopodobnie natknęłam się na ten blog przeglądając forum cincin ;).

Składniki na placki:
·                     2 średniej wielkości cukinie
·                     ok. 150 g fety
·                     2 średniej wielkości jajka
·                     1 łyżka posiekanego koperku (dodałam suszony ;))
·                     1 łyżka posiekanej świeżej mięty (dodałam suszoną ;))
·                     2 łyżki mąki
·                     1 cebula posiekana w drobną kostkę
·                     odrobina soli, świeżo zmielony pieprz

·                     odrobina oliwy do smażenia (u mnie olej rzepakowy)

Cukinię ścieramy na tarce o grubych oczkach. Lekko solimy i odstawiamy na chwilę. W tym czasie cukinia powinna puścić soki. 


Dokładnie ją odciskamy. Dodajemy pokruszoną fetę, jajka, mąkę, cebulę, koperek i miętę. Mieszamy całość, przyprawiamy solą (pamiętamy, że feta już jest słona sama w sobie, ja dodałam 3/4 łyżeczki soli i było ok ;)) i świeżo zmielony pieprz.



Placuszki smażymy na natłuszczonej patelni. Jeśli placuszki będą się trudno przewracać i rozpadać, należy dodać jeszcze odrobinę mąki.


Smażymy z każdej strony aż będą rumiane i miękkie.

Składniki na sos jogurtowy:
·                     pół małego kubeczka jogurtu greckiego
·                     1 łyżka majonezu
·                     1 łyżka posiekanego szczypiorku (ja nie dodałam, po prostu nie miałam ;))
·                     odrobina soli, świeżo zmielonego pieprzu
·                     1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę (opcjonalnie)

Wszystkie składniki razem mieszamy. 
Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz