piątek, 23 sierpnia 2013

Placki z białym serem i kaszą manną z sosem jogurtowo-cynamonowym

Tak się jakoś złożyło, że w tym tygodniu dwa razy robiłam placki. Zupełnie nieplanowanie. ;) Taki mały smaczny błąd.
Te placuszki są przepyszne, ciasto jest zwarte, nie rozwala się przy smażeniu ;). Zawartość kaszy manny sprawia, że dość szybko człowiek się nimi najada ;). Warte spróbowania!

Przepis na placki stąd, sos wg mojego pomysłu :)


Składniki na placki:

  • 4 jajka
  • 500 g białego sera
  • 2 cukry waniliowe (ja nie miałam, dałam wanilinowe)
  • szklanka kaszy manny
  • szczypta soli
  • olej do smażenia

Ser ugniatamy widelcem, następnie dodajemy żółtka, cukier i kaszę, dokładnie mieszamy.


Białka z solą ubijamy na sztywno, dodajemy do masy serowej, delikatnie mieszamy.


Na patelni rozgrzewamy dość dużą ilość oleju, kładziemy po łyżce ciasta, by powstały małe placuszki, smażymy na małym ogniu na złoty kolor. Gotowe wykładamy na ręczniki papierowe, podajemy z dowolnymi owocami.



Składniki na sos jogurtowo-cynamonowy:
  • 6 łyżek jogurtu
  • półtorej łyżeczki miodu
  • łyżeczka cynamonu (u mnie czubata łyżeczka, bo kocham cynamon ;))

Wszystko razem wymieszać dokładnie. Podawać obok lub na placuszkach ;)
Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz