niedziela, 25 sierpnia 2013

Czekoladki a'la ptasie mleczko

Miałam wczoraj zrobić ciastka na wzór ciastek z pewnej znanej cukierni. Wymyślałam przepis przez parę dni i nawet sobie wszystko rozplanowałam na kartce. Ale gdy weszłam wczoraj do sklepu, natchnęło mnie na pralinki. Przecież ostatnio kupowałam silikonowe foremki w Biedronce, grzechem byłoby ich nie wykorzystać... Na szybko obmyśliłam składniki na nadzienie i po powrocie do domu wzięłam się za sporządzanie swoich pierwszych czekoladek z własnego przepisu ;).
Smakują jak ptasie mleczko. :) 
(A te ciastka i tak kiedyś zrobię ;))



Składniki na ok. 30 pralinek:
  • mały kubeczek jogurtu naturalnego (150 g)
  • 1 czubata łyżka cukru waniliowego (lub więcej jeśli lubicie ;))
  • 24 g żelatyny (mniej więcej 3 łyżki)
  • 150 g czekolady (mlecznej, gorzkiej lub białej, u mnie była gorzka)

Żelatynę rozpuszczamy wg zaleceń na opakowaniu (lub tradycyjnym sposobem namaczamy ją w łyżce wody i potem rozpuszczamy ją w 1/4 szklanki gorącej wody i czekamy aż trochę przestygnie). Mieszamy jogurt z cukrem waniliowym, dodajemy żelatynę i znów mieszamy dokładnie. Wkładamy do lodówki, i czekamy aż zacznie tężeć (nie czeka się długo!)
W tym czasie rozpuszczamy w kąpieli wodnej czekoladę. Lekko ją studzimy, a potem pędzelkiem smarujemy dno i boki foremek (warstwa powinna być grubsza, by pralinki nie pękały przy wyciąganiu). Schładzamy w lodówce.
Na wysmarowane czekoladą foremki nakładamy nadzienie jogurtowe zostawiając przy tym miejsce na podłogę pralinki ;). Następnie wykańczamy warstwą czekolady (czyli robimy podłogę ;))
Schłodzić w lodówce. Delikatnie wyjmować z foremek.
Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz