środa, 28 sierpnia 2013

Mus ze śliwek z cynamonem i goździkami


Nigdy mnie nie ciągnęło do przetworów. Miałam wrażenie, że to nudne zajęcie, wymagające długiego stania przy garach. Jakże wczoraj się zdziwiłam przygotowując swoją pierwszą w życiu konfiturę! :) Cały proces jest łatwy, szybki i nawet może fajniejszy niż robienie obiadu. :) Tylko wstawić owoce z cukrem, włączyć palnik a potem to już tylko kwestia mieszania co jakiś czas masy w garnku :).
Ten przepis znalazłam na niemieckiej stronie kulinarnej (wykorzystując już to, że język znam i go dokształcam). Trochę go zmodyfikowałam, wg swojego smaku i wg zaleceń pani Doroty, co do przygotowania słoików :). Wyszło apetycznie! :) Jestem pewna, że na pewno jeszcze wrócę do tego przepisu ;)
(W niemieckiej wersji była również instrukcja, jak robić ten mus w piekarniku, nigdy nie wiedziałam, że można tak zrobić, muszę to wypróbować :D)

Składniki:

  • 3 kg śliwek (najlepiej bardzo dojrzałych)
  • 300 g cukru białego
  • 200 g cukru brązowego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 5 goździków (posiekanych)

Śliwki umyć, przepołowić i wyjąć z nich pestki. Wymieszać z cukrem i przyprawami. Przełożyć do garnka z grubym dnem. Gotować bez pokrywki na małym ogniu kilka godzin, aż zgęstnieją, mieszając przy tym co jakiś czas. 
Jak sprawdzić, czy dżem jest gotowy? Do zamrażarki włożyć talerzyk. Na zamrożony wylać łyżkę gorącego dżemu. Jeśli zastygnie, a na powierzchni utworzy się skórka, która przy dotyku się pomarszczy - wystarczy już gotowania.
Słoiki wyparzyć (wrzącą wodą lub w piekarniku nagrzanym do 100 stopni Celsjusza). Przelać dżem, dobrze zakręcić. Odstawić.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz